Stockholm Waterfront 25-26 november 2019

Blott en blygsam blipp bort!

Det började som ett mätinstrument men blev ett spel. Nu kör vi för fjärde året i rad vårt populära "You've Been Tagged!" på Internetdagarna i Stockholm. Vinnaren kommer även i år få med sig ett finfint retropris hem.

Detta är ett blogginlägg av Måns Jonasson, först publicerat på iis.se.

Från början uppfann vi konceptet kring ”You’ve Been Tagged!” som ett sätt att mäta var besökare på Internetdagarna gick – vilka seminarier som var populärast och var alla besökarna rörde sig under dagen. Ganska snart stod det dock klart att det var ett spel vi byggt – ett sätt att aktivera alla besökare på Internetdagarna och dessutom visa upp lite rolig teknik, i form av RFID-brickor, läsare och kopplingen till webbtjänster. 

Sega Mega Drive

Alla deltagares brickor på Internetdagarna har ett litet chip på sig, ett chip vars unika ID är kopplat till deras användarprofil så att man kan ”checka in” på alla stationer som vi placerar ut på Waterfront under Internetdagarna. Har man tur kan man också vinna priser när man checkar in, bland annat den fina konferens-tröjan! 

Precis som tidigare år har vi ett ”grand prize” till den som checkar in flest gånger totalt under hela Internetdagarna! Och även i år är priset ett klassiskt tevespel – årets pris är en boxad Sega Mega Drive med en fin spelsamling, bland annat klassikerna Sonic, Micro Machines och Street Fighter II!

Blippa ditt svar

Nytt för i år är möjligheten att delta i våra direktomröstningar under konferensen. Efter våra keynotes kommer vi att ställa en fråga till Internetdagarnas alla deltagare – rösta genom att ”blippa” på ditt svar, och så visar vi vad Internetdagarnas besökare tycker i realtid direkt på konferensen.

På kvällen är det dags för årets mingel, och dina drinkbiljetter finns också på din bricka. Blippa i baren, så köper du den dryck du vill ha. Enkelt, digitalt och roligt!