Kunskapsutbyte föder framgång på nätet – Internetdagarna .FILE
Köp nu

23-24 november 2020

Köp nu

Endast 500 kr/dag (exkl. moms)

Kunskapsutbyte föder framgång på nätet

Mediespåret skapas i år i samarbete med bland annat branschorganisationen TU (Tidningsutgivarna) som är ny partner till Internetdagarna. När vd Anna Serner fick frågan om TU var intresserat av ett samarbete tackade hon ja på stående fot.

– Programinnehållet är klockrent för våra medlemmars behov av kunskap och inspiration för att nå framgång på nätet. Internetdagarna är ett forum där allt det som i dag sätter agendan för företagens utveckling står i fokus. Och ambitionen är att samla alla de olika aktörerna och kunskaperna så att man kan lära av varandra, säger hon.

Kompletterande kompetens

TU är med och tar fram innehållet till de seminarier som ingår i mediespåret. Vid konferensen kommer Anna Serner och andra från TU dessutom att agera moderatorer. Samarbetet är inte minst lämpligt då parterna kan komplettera varandra och bidra med sin respektive kompetens.

– Vi kan medierna och .SE kan tekniken och utvecklingen där. Mediespåret kommer att rikta in sig på både hur innehållet förändras när medierna blir mer Internetbaserade och hur nya tekniker kan bjuda in till förändringar, nya idéer och affärsmöjligheter, fortsätter Anna.

Ingen konkurrens på liv och död

Hon vill gärna avdramatisera bilden av en konkurrens på liv och död mellan nya medier och de mer traditionella dito. I stället försöker TU visa hur de kan vara komplement till varann snarare än sinsemellan uteslutande konkurrenter.

– Vi tror stenhårt på en framtid för både papperstidningen och medier som använder Internet via mobil, läsplatta eller vanlig dator. Det är därför det är bra med en mötesplats som Internetdagarna där det bjuds tillfälle till kunskapsutbyte över gränsen mellan olika branscher, avslutar hon.