Insikter från miljoner granskade inlägg & Försvarsmaktens Tiktok-resa
KommunikationArrangör: Digitalsnack
Vad fungerar på sociala medier idag? Det här passet inleds av Metricool som presenterar insikter från en av världens största datastudier – med lärdomar från Tiktok, Instagram, Linkedin, Youtube och Meta Ads. Du får koll på trender, format och strategier som ger effekt på riktigt. Därefter får du ett spännande exempel från verkligheten. Försvarsmakten var den första svenska myndigheten som skapade ett konto på Tiktok och tog steget ut i ett oväntat flöde. Hur har det gått? Hör dem berätta om deras strategi, innehållsarbete och vilken respons de fått från målgruppen ett år efter lanseringen.
Talare
Moderator: Cecilia Victoria Kärrberg, Vd och ägare, Digitalsnack
Cecilia Victoria Kärrberg är en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom sociala medier. Hon är ägare, vd och senior SOME-strateg på Digitalsnack-Social Mediebyrå. Samt driver Sveriges största podcast inom sociala medier. Cecilia har varit både moderator, föreläsare och spårpartner till Internetdagarna tidigare.
Anniston Ward, PR, Events and Education Specialist, Metricool
Anniston har jobbat med det mesta inom digital marknadsföring: SEO-copy, e-postutskick, content, influencer marketing, events och PR. Hon brinner för smarta strategier, tydliga budskap och innehåll som faktiskt gör skillnad. Hon jobbar på Metricool – ett verktyg som hjälper marknadsförare att få bättre koll på sina sociala medier, annonser och resultat.
Maria Elmqvist, Sociala medier-ansvarig, Försvarsmakten
Med erfarenhet från reklambyråer, privata bolag och myndigheter – både nationellt och internationellt – arbetar Maria idag med att utveckla Försvarsmaktens närvaro i sociala medier tillsammans med ett skickligt team av innehållsproducenter. De strävar ständigt efter att nå alla deras målgrupper genom att ligga i framkant med nya kanalval och innehållsstrategier. Ett exempel på detta är lanseringen av Försvarsmaktens Tiktok-kanal i september förra året.