Så formar du en organisation där alla är kommunikatörer
KommunikationArrangör: Karin Zingmark
Hur formar man en organisation där kommunikation inte bara är en funktion – utan ett ansvar för alla? Vad krävs egentligen för att få gehör internt och förändra kulturen? I det här fokuspasset får du ta del av spännande exempel från både privat och offentlig sektor. Du får bland annat se hur Polisen arbetar för att engagera alla medarbetare i det kommunikativa uppdraget – från yttre tjänst till ledning. Du får också höra hur RISE får både forskare, projektledare och specialister att bli varumärkesambassadörer. Slutligen delar en av Sveriges största arbetsgivare för unga, SkiStar, med sig av hur de arbetar för att deras värdegrund ska genomsyra allt de gör.
Talare
Moderator: Karin Zingmark, Zingmark Consulting
Karin Zingmark är expert inom förändringsledning, kommunikation och ledarskap. Med över 20 års erfarenhet som marknads- och kommunikationschef har hon hjälpt företag att navigera genom transformation, bygga starka företagskulturer och stärka tillit i tider av förändring. Idag arbetar hon som rådgivare, föreläsare, författare och styrelseledamot, med fokus på att skapa team präglade av tillit där människor och teknik samspelar för att nå affärsmål.
Ingela Schönning, VP Brand & Communications, RISE
Ingela Schönning har en lång erfarenhet inom kommunikationsbranschen med roller som kommunikationschef på Resia, samt som PR-, kommunikations- och pressansvarig på företag som Telia, Stena Line, Västtrafik och Specsavers. Sedan några år tillbaka arbetar hon med att skapa och bygga varumärket RISE, där hon jobbar som VP Brand & Communication.
Malin Forkman, Chef nationell kommunikation, Polismyndigheten
Malin Forkman är chef för nationell kommunikation på Polismyndigheten och en erfaren kommunikativ ledare som fokuserar på att skapa tillit, engagemang och resultat i stora organisationer. Tidigare har hon haft ledande roller inom kommunikation, marknadsföring och varumärkesutveckling, bl.a på Systembolaget, Coop, Kungliga Operan och Dramaten. Hon kombinerar kommersiell och offentlig erfarenhet och har ett djupt intresse för att nå ut till målgrupper genom både intern och extern kommunikation.
Camilla Sundqvist, HR-chef, SkiStar
Camilla Sundqvist är HR-chef på SkiStar och startade sin karriär inom servicenäringen som liftvärd i Sälen 2003. Camilla är en erfaren och nyfiken HR chef med tidigare erfarenheter från Ving samt diverse chefs- och ledarpositioner inom SkiStar-koncernen. SkiStar är en av Sveriges största arbetsgivare för unga och genom sin såväl upplevelsebaserade som värdestyrda rekryteringsprocess lyckas de hitta tusentals nya talanger varje år.