Vanliga frågor – Internetdagarna .FILE
Köp nu

23-24 november 2020

Köp nu

Endast 500 kr/dag (exkl. moms)

Vanliga frågor

  1. Vad kostar Internetdagarna nu när det är digitalt?
  2. Kommer jag att kunna titta på keynotetalarna gratis i efterhand i år?
  3. Kommer jag att kunna nätverka fastän det blir digitalt?
  4. Hur gör jag som journalist med ackreditering när Internetdagarna blir digitalt?
  5. Vad ingår i biljetten?
  6. När får jag biljetten? Hur får jag tillgång till det digitala eventet?
  7. Finns det specialpriser för studenter?
  8. Vilken plattform kommer ni att använda?
  9. Vilken teknik behöver jag?
  10. Måste jag ladda ner något för att köra Hopin?
  11. Får jag tillgång till eventsystemet innan med möjlighet att titta runt?
  12. Hur kan jag interagera med talarna?
  13. Hur gör jag om jag råkar ut för tekniska problem under Internetdagarna?
  14. Vi är flera personer som vill delta på det digitala eventet – vad gäller då?
  15. Kan jag hoppa runt mellan spåren hur jag vill?
  16. Jag kan inte delta i år – hur kan jag ändå hänga med i det som händer?
  17. Kan jag avboka min biljett om jag får förhinder?

1. Vad kostar Internetdagarna nu när det är digitalt?

Biljettpriset för en dag är 500 kronor exklusive moms, och för båda dagarna 1 000 kronor exklusive moms.

2. Kommer jag att kunna titta på keynotetalarna gratis i efterhand i år?

Det har blivit allt mer ovanligt att inbjudna huvudtalare tillåter eftervisning av sina framträdanden. Eftersom Internetdagarna också sker helt digitalt i år har alla möjlighet att delta oavsett geografisk plats, och vi kommer som utgångspunkt inte visa årets keynotes i efterhand.

3. Kommer jag att kunna nätverka fastän det blir digitalt?

Ja, vi kommer erbjuda en funktion för att nätverka i form av en så kallad chattroulette. Det kommer också finnas en digital plats för utställare som du kan besöka.

4. Hur gör jag som journalist med ackreditering när Internetdagarna blir digitalt?

Internetdagarna är öppet för journalister, bloggare och influencers som vill rapportera från evenemanget eller lyfta ämnen som belyses under dagarna. Observera att ackreditering är obligatorisk och sker genom mejl till olle.hallberg@internetstiftelsen.se. I mejlet skriver du ditt namn och vilken redaktion du arbetar för.

5. Vad ingår i biljetten?

​​Du får tillgång till spår som ger dig ny kunskap och inspiration, möjlighet till nätverkande, engagemang och rum för mänskliga möten. Dessutom internationella inbjudna talare i världsklass som ger dig nya perspektiv och aha-upplevelser.

6. När får jag biljetten? Hur får jag tillgång till det digitala eventet?

Vi kommer att skicka ett mejl till dig med alla instruktioner och din inloggning. Du kan komma in i Hopin för att se dig omkring ungefär tjugo minuter innan det ordinarie programmet rullar igång.

7. Finns det specialpriser för studenter?

Nej, det är samma pris för alla. Internetdagarna håller ett lågt biljettpris för att så många som möjligt som vill ska kunna delta utan att plånboken sätter stopp.

8. Vilken plattform kommer ni att använda?

Vi använder plattformen Hopin, en etablerad aktör för mänskliga möten i den virtuella världen. Här kan du läsa mer om Hopin.

9. Vilken teknik behöver jag?

Du behöver en dator med webbläsare och internetuppkoppling, och för att kunna delta aktivt behöver du även webbkamera och mikrofon till datorn. För bästa möjliga upplevelse rekommenderar vi att du använder webbläsaren Google Chrome av senaste versionen.

10. Måste jag ladda ner något för att köra Hopin?

Vi rekommenderar att du använder den senaste versionen av webbläsaren Google Chrome för bästa kompatibilitet.

11. Får jag tillgång till eventsystemet innan med möjlighet att titta runt?

Ja, registreringen kommer att öppna i god tid innan den första föreläsningen börjar, så att alla får möjlighet att bekanta sig med systemet och hur det fungerar.

12. Hur kan jag interagera med talarna?

Internetdagarna är en konferens där det ges stora möjligheter till interaktivitet, och där besökarna uppmuntras att delta med frågor och i samtal och möten. I vissa delar av programmet kommer det därför gå att interagera med talarna via chattfunktionen.

13. Hur gör jag om jag råkar ut för tekniska problem under Internetdagarna?

Om du har problem att logga in kan du kontakta vår tekniska support via internetdagarna@springconf.com. Det kommer också finnas personer inne i Hopin under konferensen för att kunna ge support till deltagarna.

14. Vi är flera personer som vill delta på det digitala eventet – vad gäller då?

Vad härligt! Ni kan registrera upp till 10 individuella personer i vårt bokningssystem. Är ni fler än så kan ni kontakta Jessica Bäck på telefon 0704-44 25 12 som hjälper er.

15. Kan jag hoppa runt mellan spåren hur jag vill?

Trots att konferensen är helt digital finns det ett begränsat antal platser i varje session. Vissa av spåren är utarbetade som workshops, med gruppdiskussioner och samtal mot dagens slut. För att alla ska få plats på det spår de valt och anmält sig till är det viktigt att du håller dig till ditt val.

16. Jag kan inte delta i år – hur kan jag ändå hänga med i det som händer?

Följ Internetdagarna på Instagram och Facebook, och läs de artiklar som kommer att publiceras om Internetdagarna på internetstiftelsen.se.

17. Kan jag avboka min biljett om jag får förhinder?

Du kan avboka din plats och få pengarna tillbaka fram till och med 1 november. Efter 1 november kan du fortfarande överlåta din plats till en kollega om du inte har möjlighet att gå. Du både avbokar och ombokar genom att skicka ett mejl till internetdagarna@springconf.com.