Hur framtidssäkrar vi kommunikationsavdelningen?
KommunikationAI har potential att göra hela arbetsgruppen mer effektiv och öka både produktivitet och tillväxt. Men hur kan vi använda tekniken för att skapa värde och nå målsättningar för verksamhet, affär och samhälle? Hur bygger vi en kommunikationsavdelning som håller över tid? Vilka kompetenser och egenskaper är det som behövs både nu och i framtiden? Det pratar vi om i det här fokuspasset.
Talare
Moderator: Maria Marteleur, Moderator, Storstad AB
Hanna Öster, Head of Growth, Sveriges Kommunikatörer
Hanna Öster är Head of Growth på Sveriges Kommunikatörer, med passion för tillväxt, innovation och AI. Med fokus på ett kommunikationslandskap i förändring utforskar hon innovativa lösningar för att skapa nya koncept och driva affär och kommunikationsstrategier framåt.
Linda Bengtsson, Presschef, Attendo
Med 25 års erfarenhet från kommunikationsbranschen leder Linda Bengtsson utvecklingen av AI på omsorgsbolaget Attendos kommunikationsavdelning. Tillsammans med teamet på fyra personer arbetar vi strategiskt och operativt för att stärka kommunikationen i bolaget, som har över 400 verksamheter och nära 19 000 medarbetare. Genom att använda AI som en självklar ”medarbetare” optimerar vi allt från innehållsproduktion till internkommunikation – snabbare, smartare och mer träffsäkert.
Sara Öhman, Rådgivare inom AI
Sara Öhman har under 15 år arbetat med både stora och små kommunikations- och marknadsorganisationer för att utveckla deras datadrivna marknadsföring. Idag verkar hon som fristående konsult med att stötta kommunikations- och marknadsteam i arbetet med att utveckla deras kompetens i nya metoder och system, som bland annat generativ AI erbjuder. Totalt har Sara utbildat uppåt 10 000 marknadsförare och kommunikatörer med kompetensen som kräves för att möta framtidens kommunikationsklimat.