Kreativitet i kommunikationsarbetet
KommunikationHur gör man egentligen för att skapa kreativ kommunikation? Rollen som kommunikatör är både spännande och givande, men i takt med att rollen utökas finns det inte alltid plats för kreativt tänkande. I det här fokuspasset intar Anna Olivemark och Mirjana Stanišić scenen för att berätta om hur de gång på gång lyckas skapa engagerande kommunikation för sina kunder. Därefter välkomnar vi varumärkesexperterna Siri Melin och Eliot Moskowicz för att diskutera aktuella kommunikationskampanjer och hur vi kan hämta inspiration för att skapa en bättre och mer levande kommunikation.
Talare
Moderator: Natalie Eriksson, Sociala medie-konsult & föreläsare, Crunchtime.se
Natalie Eriksson är grundare av Crunchtime.se. Ett företag som utbildar företag, med fokus på sociala medie-marknadsföring. Kunderna innefattar privata företag såväl som offentlig sektor. Hon har en bakgrund från sociala medie-byråer, kommunikationsavdelningar samt som föreläsare på skolor så som Berghs School of Communication, Nackademin och Medieinstitutet. Natalie skriver även om sociala medier på Resumé.
Mirjana Stanišić, Content Creative, Åkestam Holst
Mirjana arbetar på Åkestam Holst där hon skapar engagerande och konverterande innehåll för kunders digitala och sociala kanaler. Bland hennes kunder finns IKEA, Trocadero, 7-Eleven, Telia, Arla och MAX.
Anna Olivemark, Head of Content & Distribution/Social Media, Åkestam Holst
Anna leder och utvecklar byrån Åkestam Holsts senaste avdelning som är specialiserad på sociala medier, kreativt innehåll och influencer-marknadsföring. Tillsammans med sitt team av kreatörer och strateger hjälper hon kunder att skapa engagemang både inom och mellan kampanjer. Bland Annas kunder finns MAX, IKEA, Lyko, ATG, Telia Sverige och Arla.
Eliot Moskowicz, Head of Brand Development, NCPA Capital
Eliot är marknadsföringsstrategen som har arbetat med varumärken som IKEA, Gina Tricot och DJ Khaled. Med fokus på sociala medier och datadrivna insikter skapar han kampanjer som engagerar och blir virala. Just nu arbetar Eliot på NCPA Capital med att utveckla marknadsföringen för varumärkena Aurezzi, Dentme och Five Guys.
Siri Melin, CMO, Vialumina
Siri Melin har 10+ års erfarenhet av kommunikation och varumärkesresor. Hon är van vid att navigera komplexitet sprungen ur allt från teknologi till frågor om framtiden. Till vardags hittar man henne som CMO på Vialumina.