Så formar du som chef en AI-strategi
KommunikationHur ska man jobba med AI på ett säkert, etiskt, hållbart och juridiskt korrekt sätt? Hur skapar man som chef ett tydligt ramverk för sin verksamhet? Välkommen till ett fokuspass där experter inom affärsutveckling, juridik och inkludering delar med sig av sina perspektiv och tips för alla chefer som står inför att skapa en AI-strategi.
Talare
Moderator: Maria Marteleur, Moderator, Storstad AB
Katarina Ladenfors, Advokat och partner på Advokatfirman MarLaw
Katarina är specialiserad på all juridik som rör kommunikation.
Caroline Thunved, Vd och generalsekreterare, Sveriges Kommunikatörer
Caroline Thunved är vd och generalsekreterare för Sveriges Kommunikatörer.
Ahmed Abdirahman, Vd & Grundare, Järvaveckan
Ahmed är grundare och vd av Järvaveckan. Ahmed är ledamot i det nordiska ministerrådets expertgrupp för integration, och utsedd av regeringen som ledamot i Svenska Institutets insynsråd. Han är även utsedd till President Obama Leader, European David Rockefeller Fellow av Trilateral Commission och European Young Leaders av Friends of Europe.
Mattias Guilotte, Vd och rådgivare, Arange AI
Mattias Guilotte är strateg och affärsutvecklare på AI-konsulten arange AI. Arange hjälper svenska företag att utveckla sin verksamhet med hjälp av AI. Arange är specialiserade på AI-driven demand forecasting och effektiviseringar med hjälp av stora språkmodeller (LLM). Han har lång erfarenhet av att starta och driva tech-bolag och rådger CIO och ledningsgrupper i såväl startups som noterade bolag inom AI-strategier. Mattias föreläser regelbundet om hur AI påverkar företags strategiska agenda.