.FILE 2G 3G 4G 5G
11:15-12:15
måndag 25 november 11:15-12:15

Trendspaning, sociala medier och kriskommunikation

Kommunikation

Vad gör du när ditt företag hamnar mitt i en storm av kritiker? När kommentarsfälten på sociala medier fylls av krävande kommentarer och telefonen går varm av journalister som vill ha ett uttalande? Både små och stora organisationer kan hamna i en kris – och när det händer gäller det att vara förberedd. Det här fokuspasset inleds av Hampus Knutsson, expert på kriskommunikation, som ger dig massor av goda råd. Efter det tittar Natalie Eriksson in i spåkulan och ger en kort trendspaning med fokus på sociala medier. Var med och få en inblick i nya trender och lär dig hur du rustar dig och din organisation för en kris.

Talare

Natalie Eriksson

Moderator: Natalie Eriksson, Sociala medie-konsult & föreläsare, Crunchtime.se

Natalie Eriksson är grundare av Crunchtime.se. Ett företag som utbildar företag, med fokus på sociala medie-marknadsföring. Kunderna innefattar privata företag såväl som offentlig sektor. Hon har en bakgrund från sociala medie-byråer, kommunikationsavdelningar samt som föreläsare på skolor så som Berghs School of Communication, Nackademin och Medieinstitutet. Natalie skriver även om sociala medier på Resumé.

Hampus Knutsson

Hampus Knutsson, Kriskommunikationsspecialist, Wings PR

Hampus Knutsson är grundare och specialist inom kriskommunikation och medieträning på Wings PR. Han har gedigen expertis inom strategisk rådgivning, pressarbete och internkommunikation. Hampus har tidigare varit partner på Prime, presschef för McDonald's Sverige, kommunikationschef på mediekoncernen Stampen under en av Sveriges största företagsrekonstruktioner, samt kommunikationschef för Moderaterna under en politiskt utmanande period.