Stockholm Waterfront 25-26 november 2019

Jesper Åström Digital taktiker

34 000 timmars erfarenhet av digital taktik. Startat fem företag, levererat över 400 kampanjer i mer än 25 olika länder. Vanligtvis jobbar han med lanseringar av produkter, tjänster, medieprodukter och innehåll. På YouTube har han levererat flera hundra miljoner visningar till filmer för sina kunder och hans stoltaste moment var när han skapade över 25 miljoner visningar av soundtracket till Kickstartern Kung Fury, utan att spendera en enda krona.

Samma lansering fick över 1000 publiceringar i internationell press, en förstasides-story på Reddit och tiotusentals delningar i sociala medier. Han har även jobbat med företag och organisationer såsom PepsiCo, H&M, Heineken, Pfizer, Stena Metall, P&G och Cancerfonden.

Vid sidan av jobbet är Jesper ett riktigt internet-troll som mer än gärna ger sig in i en diskussion, bara för att förvärra den!

 

Jesper Åström var med som talare på ett tidigare Internetdagarna